فروش سنگ اسلب بدون واسطه

سنگ اسلب (SLAB STONE) یکی از پرکاربردترین سنگ­‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است که در بیرون و داخل ساختمان استفاده می­‌شود و به علت زیبایی و وجود رگه ­های طبیعی بسیار موردتوجه طراحان و مهندسان قرار گرفته است. در این متن بر آن هستیم تا شمارا بیشتر با سنگ اسلب آشنا کنیم.
منظور از سنگ اسلب چیست؟ سنگ اسلب سنگی است که در ابعاد بزرگ از کوپ‌سنگ خام تهیه می‌شود. معنی سنگ اسلب سنگی به­صورت لوح و ورق مانند است. سنگ اسلب نام نوعی سنگ نیست بلکه نوع فرآوری سنگ(برش و صیقل‌دادن سنگ) از انواع سنگ‌ها می‌­تواند باشد. کوپ‌سنگ از معادن به­وسیله دستگاه‌های خاص(اره و ویرکات) در ابعاد مختلف بر اساس کوپ‌سنگ خام مصرفی برش داده می‌شود. این سنگ طول و عرض بزرگ‌تری نسبت به سنگ تایل(طولی) و دیگر سنگ‌هایی که در نما، دیوار، کف و پله استفاده می‌شود دارد. قیمت سنگ اسلب به علت کیفیت بالا و زیبایی طبیعی و استحکام و مقاومت بالا در مقابل فشارهای مکانیکی، شکستن و خورد شدن و تغییرات آب‌وهوایی نسبتاً بالا می­‌باشد.

انواع سنگ اسلب

سنگ اسلب را می‌­توان از انواع سنگ‌ها ازجمله سنگ­های مرمر، تراورتن، مرمریت، گرانیت، تهیه کرد که بر اساس کاربرد آن در ساختمان فرآوری می­‌شود. از جمله انواع سنگ اسلب می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سنگ اسلب مرمر
  • سنگ اسلب تراونیکس
  • سنگ اسلب لایم ستون
  • سنگ اسلب تراورتن
  • سنگ اسلب گرانیت
  • سنگ اسلب مرمریت

قیمت سنگ اسلب

قیمت تمام‌شده سنگ اسلب به موارد مختلفی بستگی دارد ازجمله این موارد هزینه فرآوری سنگ خام است، هزینه فرآوری سنگ خام جهت تولید سنگ اسلب نسبتاً ۲ برابر می‌باشد و همچنین ضخامت سنگ اسلب عموماً از ۲ سانتی­متر بیشتر می‌­باشد. علت قیمت بالای سنگ اسلب نسبت به سنگ‌های طولی به چهار دلیل می‌­باشد.

  1. هزینه بالای فرآوری سنگ اسلب نسبت به سنگ‌های ساختمانی دیگر
  2. خرید سنگ خام سالم یا همان کوپ سنگ با ابعاد بزرگ‌تر، قیمت بالاتری نسبت به سنگ‌های خام نازیبا دارد.
  3. فر آیند برش و صیقل‌دادن این­سنگ‌ها سخت و حساس است.
  4. نوع سنگ مصرفی برای مثال اسلب از نوع مرمر نسبت به مرمریت از قیمت بالاتری برخوردار است.

برای اینکه قیمت دقیقی از سنگ اسلب داشته باشید باید ابعاد مورد نیاز و سنگی که قصد استفاده از آن را دارید محاسبه کنید، سپس می توانید قیمتی دقیقی از سنگ های اسلب را پیدا کنید. عواملی که بر روی قیمت تمام شده سنگ اسلب تاثیر گذار است را بررسی میکنیم:

  • ابعاد سنگ اسلب:هرچقدر سایز سنگ بزرگتر و به اصطلاح بیگ سایز(Big size) باشد قیمت سنگ بالاتر است و ابعاد کوچکتر سنگ دارای قیمت پایینتری است.
  • نوع فراوری:هزینه تولید سنگ اسلب نسبت به دستگاه هایی که برای فراوری استفاده میشود متغیر است و استفاده از دستگاه های بروز دنیا باعث استفاده از سرمایه اولیه بیشتر و در نتیجه قیمت تمام شده سنگ بالاتر میشود. گفتنی است استفاده از این دستگاه ها در کیفیت پایانی سنگ تاثییر زیادی دارد.
  • مواد اولیه: در تهیه و تولید سنگ اسلب از تور و اپوکسی استفاده میشود که کیفیت این موارد تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی سنگ دارد.
  • تهیه کوپ سنگ:قیمت تمام شده کوپ سنگی که به سنگبری میرسد متغیر است. بطور مثال اگر کوپ سنگ لاشتر در اصفهان به قیمت هر تن 3 میلیون تومان خریداری شود این کوپ سنگ با هزینه کمتری از نظر حمل و نقل به سنگبری اصفهان میرسد تا یک سنگبری در تهران. و مورد دیگر این که وجود واسطه برای تهیه کوپ عامل مهم دیگری است که مسول خرید سنگبری کوپ را از واسطه خریداری کند یا بطور مستقیم از معدن.
  • سورت سنگ اسلب: سنگ یک متریال طبیعی است که از دل طبیعت بدست می آید و اینکه انتظار داشته باشیم همه سنگ ها یکدست و یک رنگ باشند انتظار بیجایی است. همه سنگ ها پس از فراوری به سورت بندی تقسیم میشوند و سنگ هایی که خصوصیت های مشابهی دارند با هم دسته میشوند. و معمولا سورت های یکدست قیمت بالاتری دارند.

خرید و سفارش سنگ اسلب

هنگام خرید اینترنتی سنگ اسلب باید چند نکته را در نظر داشته باشید. ابتدا باید ابعادی که نیاز دارید را محاسبه کنید سپس محلی را که قصد دارید از این سنگ ها استفاده کنید را مشخص کنید. پس از انجام موارد گفته شده شما باید نوع سنگی را که می خواهید را انتخاب کنید. بعد از انجام کلی این مراحل شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

09162400947

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *