خواص سنگ مرمر

از دیرباز سنگ های مرمر در ساختمان‌های بسیار مجلل مورد استفاده قرار می‌گرفته است، به گونه‌ای که اگر نگاهی به کاخ‌های سعادت آباد و کاخ‌های ساخته شده توسط رضاخان بیندازید، به کاربرد زیاد این سنگ در ساختمان پی خواهید برد.

ظاهر متفاوت

یکی از خصوصیات سنگ مرمر، ظاهر متفاوت آن می باشد، به گونه‌ای که به راحتی قابل تشخیص است. اگر نگاهی به نمونه‌های کاشی طرح مرمر بیندازید به راحتی متوجه تفاوت آن با سنگ مرمر خواهید شد. از طرفی کاشی‌های طرح مرمریتی و گرانیتی به راحتی از نمونه سنگی، قابل تشخیص نیستند.

یکی از خاصیت های سنگ مرمر، قابلیت تشخیص از فاصله دور می باشد. چون طرح سنگ مرمر قابل کپی کاری نیست.

خواص درمانی

اگر به ساختمان بناهای زیارتی دقت کرده باشید و کاربردهای سنگ مرمر را در آن دیده باشید، شاید برایتان این سوال پیش بیاید که خواص سنگ مرمر چیست که در این ساختمان ها استفاده می شود؟ مهمترین خواص درمانی این سنگ‌ها، که استفاده از آن ها را در ساخت ساختمان‌های زیارتی پرطرفدار می‌کند. عبارتند از:

  • درمان استرس
  • درمان میگرن
  • بهبود گردش خون

این عوامل را عوامل اصلی درمانی خواص و ویژگی سنگ مرمر می‌دانیم. این امر به‌نوبه خود باعث استفاده درمانی از سنگ های مرمر شده است.

نرژی درمانی

در علوم پایه ثابت شده که سنگ مرمر انرژی های منفی محیط را جذب میکند و باعث افزایش انرژی مثبت محیط می شود. خاصیت سنگ مرمر در این زمینه شبیه سنگ نمک است.

استحکام

بیشتر جنس این سنگ از کربنات کلسیم تشکیل شده است. درجه سختی سنگ های مرمر بین ۳ تا ۴ می باشد که به نسبت سنگ های معمولی داره سختی به نسبت بالاتری دارد.

تمرکز

از جمله خواص و فواید سنگ مرمر می‌توان به خاصیت فیزیکی آن اشاره کرد که باعث افزایش تمرکز می شود. به گونه ای که اگر در محیطی قرار بگیریم که سنگ مرمر به کار رفته باشد تمرکز ما دوچندان خواهد شد.

نتیجه گیری

سنگ مرمر دارای خواص زیادی است که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم. سنگ مرمر یکی از بهترین سنگ‌های تزئینی محصوب می شود و به دلیل استقبال زیاد و محدودیت معادن، قیمت بالایی دارد.

پیشنهاد نویسنده این است که در صورت امکان، حداقل یکی از اتاق هایتان را با سنگ مرمر تزئین کنید و یا حتی تکه کوچکی را زیر ظرفشویی قرار دهید تا کسی که ظروف را شستشو میدهد روی ان بایستد تا از خواص درمانی ان بهره ببرید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *